Etiquetas

jueves, 24 de octubre de 2013

ANÀLISI DELS DIFERENTS PLANS D'UN ANUNCI

ANÀLISI DE L'ANUNCI "COCA-COLA APOYA A LOS BENDITOS BARES"

En aquesta entrada analitzaré els diferents plans cinematogràfics que podem veure en un anunci. En aquest cas, he triat un anunci de la marca Coca-Cola, ja que crec que és un bon exemple d'anunci a analitzar en quant a plans, ja que n'hi ha bastanta varietat.
Es poden veure plans generals quan es veu un paisatge com per exemple quan es veu la imatge de tota la ciutat indicant allà on hi ha bars, o el cel amb ocells volant, i també es poden observar plans conjunts quan la càmara es centra en enfocar el bar o l'edifici del que s'està tractant a l'anunci.
També hi trobem el pla mig, que es correspondria amb la distància de relació personal, és a dir la distància adequada per mostrar la realitat entre dos subjectes.
En un moment en el que veiem uns homes parlant i discutint en una taula, podem veure'n un primer pla d'aquests. Un primer pla seria enfocar el rostre i les espatlles. Aquest tipus de pla es correspon amb una distància íntima, ja que serveix per a mostrar confidència i intimitat respecte al subjecte.
S'observa també un pla contrapicat, quan veiem des de sota el cambrer netejant la barra del bar, i un pla picat quan veiem des de dalt a un gos lligat a la porta del bar o quan es veu el bar sencer des de dalt amb tota la gent a baix.

També podem observar-hi alguns plans sencers, en aquells en els quals es veu a les persones des del cap fins als peus.


















SO, RITME I COLORS.

Quant al so d'aquest anunci, podem escoltar la famosa cançó que hem estat escoltant durant aquest estiu anomenada "Ho Hey" del grup "The Lumineers". Aquesta cançó ens dóna una sensació molt sentimental, molt familiar i nostàlgica en quant al tema de l'anunci, que diu que "somos gente de bar"
El so és suau i agradable, i concorda amb la intenció l'anunci. 

El ritme és ràpid i precís, es veuen imatges durant un o dos segons i ràpidament canvia d'imatge. Això no impedeix, però, que l'objectiu de l'anunci s'entengui perfectament.

Els colors de l'anunci van variant a mida que va avançant. Primer els colors són foscos i apagats, i a mida que va avançant van apareixent colors més vius i l'anunci es va fent més alegre. És com si, d'alguna manera, "s'encenguin els llums". 
Al principi els colors són més apagats ja que la veu en off que ho va narrant diu que "cada vez que se cierra un bar, se pierden para siempre mil canciones, se desvanecen mil "te quieros"..." per tant, està parlant d'alguna cosa "tràgica", per això els colors són més apagats. Després els colors són més vius quan es veuen els bars oberts amb la gent a dins passant's-ho bé i reivindicant-se pels bars, que és el que defensa aquest comercial. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario